ediția 6
ediția 6
Cu acest proiect, dezvoltăm o nouă generație de tineri - cu rol de edu-prenor - pregătiți să facă față provocărilor pieței muncii contemporane, printr-un proces educațional comunitar, scalabil și sustenabil în era hiper-tehnologizată a viitorului.
În centrul acestui demers stă asigurarea continuității unor hub-uri educaționale care servesc drept spații de întâlnire și învățare, unde tinerii 15+ ani să-și poată dezvolta abilități esențiale, atât personale și sociale, cât și tehnice, cu un accent deosebit pe programare și scriere de cod, inclusiv prin utilizarea AI.
un proiect fondat
implementat cu sprijinul
Misiunea PepinTEEN Hubs este de a transforma fiecare edu-prenor într-un formator pentru viitoarele generații, creând astfel un ciclu perpetuu de educație personală, dezvoltare continuă și implicare în comunitate prin proiecte care promovează incluziunea școlară.
Acest ciclu este susținut prin procesul de colaborare între elevi, studenți, părinți, educatori, traineri, mentori și alte părți interesate din spațiul public, privat și social, fiecare contribuind esențial la derularea proiectului.
Beneficiarii PepinTEEN
Studenți din Centrele Universitare din România, care pot deveni edu-prenori: Brașov, București, Cluj-Napoca și Iași.
Liceeni din proximitatea Centrelor Universitare, curioși cu privire la ruta universitară pe care ar putea-o urma, interesați de domeniul IT și preocupați de evoluția ocupațiilor viitorului guvernat de AI.
Prin integrarea activă a comunității locale, PepinTEEN Hubs nu doar că formează competențe individuale, dar consolidează și coeziunea socială, implicând direct rezidenții în dezvoltarea și implementarea inițiativelor educaționale contemporane.
Abordarea colaborativă face ca proiectul să răspundă nevoilor specifice ale comunității, stimulând participarea activă și continuă a acesteia, facilitând schimbul transgenerațional și multidisciplinar de cunoștințe și experiențe.
Ne dorim ca PepinTEEN Hubs să devină un model de educație comunitară care să inspire și să motiveze întreaga comunitate să contribuie la formarea unui viitor sustenabil și prosper pentru toți membrii săi.
Ambelor categorii de tineri le oferim resurse, instrumente și experiențe practice pentru a-și atinge potențialul și a contribui la dezvoltarea comunității în care trăiesc, se dezvoltă și învață împreună.
Tinerii sunt încurajați să își descopere pasiunile, să gândească creativ, să caute soluții inovatoare pentru problemele comunității și să fie implicați în efortul de creștere a bunăstării personale și astfel, să contribuie la creșterea prosperității comunității.
PepinTEEN joacă un rol important în încurajarea formării inițiale a edu-prenorilor și facilitează învățarea continuă și colaborativă a tinerilor 15+ ani.
Cu PepinTEEN Hubs, ne-am propus...
Dezvoltarea abilităților și competențelor în edu-prenoriat, necesare integrării pe piața muncii a studenților, conform schimbărilor constante prin care aceasta trece.
Creșterea gradului de conștientizare și implicare a adolescenților în coagularea comunităților, prin inițiativă și acțiune, utilizând abilitățile și competențele dezvoltate prin activitățile din proiect la care vor participa.
Construirea unei rețele de experți și parteneri care sprijină dezvoltarea tinerilor care își doresc să se implice activ în comunitățile din care fac parte, prin îndrumare și mentorat.
Avem nevoie de sprijin financiar
Buget pentru livrarea atelierelor soft skills și pregătirea studenților în vederea punerii în funcțiune a hub-ului.
Livrarea atelierelor technical și hard skills de către voluntarii companiei.
Sprijin în jurizarea planurilor de Business Development al Hub-ului, pe care edu-prenorii candidați ni le vor prezenta pentru a se califica în etapa următoare a programului - lucrul cu adolescenții.
Participarea în evenimente tip Bibliotecă Vie - manageri, mentori, specialiști din companie - care să împărtășească experiențe reale și să ofere sfaturi practice edu-prenorilor.
Selectarea a 2 din cei 10 edu-prenori (conform unor criterii stabilite și comunicate la candidatură)
Buget anual pentru livrarea atelierelor axate pe tehnologie, pentru 100 adolescenți selectați
Mentorat (voluntarii companiei) pentru edu-prenori și acompaniere în livrarea atelierelor technical și hard skills, în lucrul cu adolescenții.
Spațiu/sală de curs, cu dotare A/C, conexiune Internet, acces la utilități
Echipamente și dotări: 30 laptop-uri, 1 TV Smart, pupitru, mobilier pentru participanți și traineri.
Profil: Un grup de 10 de studenți, selectați pentru angajamentul și interesul lor profund pentru antreprenoriat educațional și social. Acești tineri sunt motivați să devină lideri și formatori în comunitate. Studenții din domenii relevante, cum ar fi educația, psihologia pentru soft skills și ingineria, informatica pentru hard skills. Aceștia pot oferi o perspectivă proaspătă și sunt adesea în căutare de experiență practică în domeniul lor de studiu.
Necesități: Îmbunătățirea abilităților de comunicare, colaborare și leadership, precum și experiența practică în predare și mentorat.
Cum răspunde proiectul: Proiectul oferă un program intensiv de formare care include ateliere de dezvoltare a competențelor soft și hard, cu un accent special pe programare, cu AI. Studenții sunt pregătiți să devină formatori, echipându-i cu abilitățile necesare pentru a instrui și inspira tinerii de liceu.
Profil: Elevi entuziaști de liceu, de preferat de clasa a XI-a, din zonele urbane, urbane funcționale și rurale, interesați de dezvoltarea abilităților tehnice și non-tehnice, și curioși să exploreze noi domenii de cunoaștere, în special domeniile care vor fi transformate cel mai rapid de tehnologie.
Necesități: Acces la educație tehnică de calitate care să suplimenteze curriculumul tradițional, experiențe de învățare interactive și modele de urmat apropiate de vârsta lor.
Cum răspunde proiectul: Atelierele conduse de studenții edu-prenori oferă oportunități de învățare practică în programare și dezvoltare personală, promovând în același timp o cultură de învățare dinamică și colaborativă. Tinerii sunt încurajați să participe activ și să colaboreze în proiecte, îmbunătățindu-și astfel competențele tehnice și sociale.
Profil: Părinți, educatori și alți adulți interesați de îmbunătățirea oportunităților educaționale în comunitate. Părinții elevilor și alți adulți din comunitate care au experiență sau un interes în domeniile abordate în ateliere pot fi o resursă valoroasă.
Profesioniști și specialiști din Comunitate: Implicarea profesioniștilor din comunitate care lucrează în domeniile relevante pot aduce o valoare adăugată atelierelor. Aceștia ar putea împărtăși experiențe reale și sfaturi practice elevilor. Totodată, pot oferi susținere edu-prenorilor prin mentorat, acolo unde se pricep și este nevoie de ei.
Necesități: Susținerea inițiativelor care contribuie la dezvoltarea tinerilor și la creșterea calității educaționale locale.
Cum răspunde proiectul: PepinTEEN oferă o platformă pentru implicarea comunității în educație prin voluntariat, donații și participare la evenimentele educaționale. Proiectul stimulează colaborarea între diferitele segmente ale comunității, consolidând legăturile locale și sprijinind dezvoltarea continuă a tinerilor.
Ajută la pregătirea materialelor didactice și resurselor necesare pentru fiecare atelier.
Livrează ateliere pe teme tehnice edu-prenorilor și adolescenților, după caz.
Asigură suport în gestionarea grupurilor mici, facilitarea discuțiilor și acompanierea participanților pentru ca aceștia să deslușească materialul prezentat.
Colectează feedback-ul de la participanți la sfârșitul fiecărui atelier și contribuie la evaluarea succesului acestora pentru îmbunătățiri continue.
Își depun candidatura pentru rolul de edu-prenori.
Participă în programul de formare.
Creează și prezintă comisiei de jurizare planul de dezvoltare al hub-ului educațional.
Candidații selectați ca edu-prenori, își vor asuma mandatul pe 2 ani.
Livrează adolescenților programul PepinTEEN, acompaniați de trainerii Școlii de Valori și mentorii Partenerului.
Participă la amenajarea și dotarea hub-ului pentru a pregăti spațiul pentru primirea adolescenților din target.
Coagulează comunitatea și înrolează participanții aplicanți, îi motivează și îi ține aproape, ca voluntari.
Participă în programul de mentorat, pentru a-și dezvolta competențele digitale soft skills, dar și pe cele hard skills de programare și scriere de cod, cu AI.
Organizează și livrează ateliere soft skills (online), technical skills (online) și hard skills (offline - live), acompaniați de trainerii Școlii de Valori și/sau de mentorii Partenerului.
Atrag implicarea membrilor din comunitatea locală pentru a susține educația adolescenților.
Atrag finanțări și aplică la granturi locale și județene pentru a putea extinde tipul de intervenții educaționale de care au nevoie adolescenții contemporani.
Organizează sesiuni de feedback și efectuează sondaje pentru a asigura relevanța atelierelor pentru cursanți.
Organizează evenimente pentru a prezenta facilitățile hub-ului în vederea dezvoltării competențelor adolescenților și pentru a încuraja participarea membrilor comunității interesați să contribuie.
Monitorizează progresul proiectului prin sesiuni regulate de feedback și rapoarte de progres.
Recrutează voluntari pentru diverse roluri în cadrul proiectului și le oferă instruire pentru ca aceștia să poată contribui.
Gândesc strategia de predare a leadershipului hub-ului, la finalul a 2 ani de mandat.
Vom stabili un număr optim de ateliere, în funcție de nevoile de instruire, la care edu-prenorii vor putea participa.
Participanții dobândesc competențe digitale avansate, esențiale pentru integrarea și succesul pe piața muncii moderne.
Își dezvoltă abilități antreprenoriale în sfera socială și educațională, învățând să inițieze și să gestioneze proiecte cu impact comunitar.
Exersează competențe antreprenoriale în sfera educațională, devenind capabili să creeze și să implementeze soluții inovatoare în domeniul educației.
Aceste competențe le vor permite să își contureze propriul drum profesional și să contribuie activ la dezvoltarea comunităților lor.
Managementul eficienței personale și a comunității: Comunicare, gândire sistemică, deductivă și inductivă, gândire paralelă și laterală, luarea deciziilor și rezolvarea problemelor
Abilități digitale: Transformarea digitală, cum funcționează viitorul, alfabetizarea media, utilizarea etică a resurselor digitale, înțelegerea amprentelor digitale, protecția online, gestionarea comunicării digitale și hărțuirea informatică.
Competențe antreprenoriale și sociale: Mentalitatea antreprenorului, afacerea mileniului, business model canvas, evoluția antreprenorului și CV-ul eșecurilor.
Învățarea automată
Inteligența Artificială
Metodologia SCRUM
Securitatea Cibernetică
Cetățenie digitală
Învățarea automată și inteligența artificială
Intro în IT
HTML
CSS
Java Script
JavaScript server
Mobile Computing
livrate de trainerii Școlii de Valori
livrate de de trainerii Școlii de Valori sau de voluntarii/angajații partenerului
Pentru adolescenții care sunt atrași de tehnologie, învățarea abilităților de programare și codare, cu AI, poate deschide multe oportunități.
Vom stabili un număr optim de ateliere, la care tinerii vor putea participa în funcție de alegerile pe care aceștia le vor face din opțiunile de mai jos, pe care le vom prezenta în prealabil.
Comunicare, gândire sistemică, deductivă și inductivă, gândire paralelă și laterală, luarea deciziilor și rezolvarea problemelor
Transformarea digitală și cum funcționează viitorul, alfabetizarea media, utilizarea etică a resurselor digitale, înțelegerea amprentelor digitale, protecția online, gestionarea comunicării digitale și hărțuirea informatică
Mentalitatea omului de succes, afacerea mileniului, evoluția antreprenorului, CV-ul eșecurilor.
Învățarea automată
Inteligența Artificială
Metodologia SCRUM
Securitatea Cibernetică
Cetățenie digitală
Învățarea automată și inteligența artificială
Intro în IT
HTML
CSS
Java Script
JavaScript server
Mobile Computing
livrate de edu-prenori, secondați de trainerii Școlii de Valori
livrate de de trainerii Școlii de Valori sau de voluntarii/angajații partenerului
Codarea este pur și simplu un mod de comunicare cu un computer, folosind un limbaj pe care acesta îl înțelege în baza unor instrucțiuni cu scopul de a îndeplini funcții specifice. Acesta poate fi utilizat pentru o varietate de inițiative diferite în lumea muncii - de la crearea de site-uri web la dezvoltarea de jocuri video și aplicații. De asemenea, este util pentru înțelegerea și utilizarea inteligenței artificiale și a învățării automate.
Învățarea codului poate ajuta adolescentul să își îmbunătățească competențele și în alte domenii, cum ar fi informatica și matematica. Potrivit unor cercetări recente din US, pare că tinerii care studiază informatica au rezultate mai bune la alte materii și excelează la rezolvarea problemelor.
Termene, raportare și măsurarea succesului proiectului
Principalele repere ale proiectului (cantitative) și calendarul
Studenți înscriși | sfârșitul lunii Septembrie 2025
Traineri alocați | sfârșitul lunii Septembrie 2025
Mentori Partener, implicați & ore de voluntariat oferite | primul apel: Octombrie 2025
Studenți care termină modulul de formare a formatorilor | sfârșitul lunii Martie 2026
Adolescenți înscriși | Aprilie 2026
Adolescenți care termină programul | Decembrie 2026
Implicare online (pe platforma eLearning a ȘdV) | pe întreaga perioadă a proiectului
Măsurarea impactului | vom folosi un dashboard echilibrat cu trei dimensiuni pentru domeniile studenți, adolescenți și mentori
Pentru fiecare dimensiune vom urmări indicatori specifici
Rata de dezvoltare a competențelor transversale (soft skills)
Competențe digitale
Rata de implicare a beneficiarilor
Rata de retenție a beneficiarilor și voluntarilor
Indicatori de impact social
Adolescenți care se simt mai încrezători în abilitățile lor
Adolescenți care se simt mai bine pregătiți pentru a-și găsi un loc de muncă de viitor
Inginerii IT se simt mai încrezători în competențele lor transversale
Valoare partajată în PepinTEEN
Proiectul intenționează să creeze valoare împărtășită prin implicarea angajaților Partenerului (de exemplu, oferindu-le oportunități de dezvoltare a competențelor, prin voluntariat, cum ar fi mentoratul).
Proiectul le permite persoanelor cu o pasiune puternică pentru schimbări pozitive să ofere exemplul potrivit.
Proiectul intenționează să creeze valoare comună prin activarea altor elemente de bază ale activității Partenerului, cum ar fi capacitatea IT/inovare etc.
Încă de la debutul PepinTEEN, angajații Partenerului sunt principalele resurse pe care companiile le investesc în acest program educațional.
În calitate de voluntari/mentori, angajații Partenerului creează de la zero curriculum IT, adaptată acestui target vulnerabil, atipic.
Scopul principal al programei centrate pe tehnologie este acela de a-i motiva pe adolescenți să se îndrăgostească de știință și inginerie.
Odată creată programa, voluntarii/mentorii sunt instruiți de formatorii Școlii de Valori pentru a organiza atelierele IT. În plus, formatorii Școlii de Valori vor putea oferi, după caz, și ateliere de competențe transversale!
Totodată, formatorii Școlii de Valori vor putea acompania voluntarii/mentorii în livrarea atelierelor tehnice pentru adolescenți.
Distribuirea de materiale informative: Plasarea de pliante, afișe și broșuri în locuri publice bine frecventate, precum școli, biblioteci, cafenele și centre comunitare. Aceste materiale vor conține informații despre scopul și beneficiile proiectului, subliniind importanța participării comunitare.
Utilizarea mass-media locale: Colaborarea cu radiouri locale și ziare pentru a difuza spoturi publicitare și articole care să ilustreze impactul pozitiv al proiectului asupra comunității locale și cum fiecare membru al comunității poate contribui la succesul său.
Lansarea site-ului web https://pepinteen.ro: va include un calendar de evenimente, resurse, testimoniale și un sistem de înscriere online, pentru a facilita accesul și participarea adolescenții și comunității.
Prezență online: Crearea unei pagini de proiect pe rețelele sociale - lansarea și gestionarea unei pagini pe platforme ca Facebook și Instagram pentru a posta actualizări regulate, informații despre evenimente și povești de succes din cadrul proiectului. Aceasta va servi și ca platformă pentru dialog și feedback direct de la comunitate.
Organizarea unui eveniment de inaugurare: Acesta va include prezentări interactive, ateliere demonstrative și sesiuni de întrebări și răspunsuri. Evenimentul va fi promovat prin toate canalele de comunicare și va servi ca o oportunitate excelentă pentru comunitate de a învăța mai multe despre proiect și de a se angaja direct.
Zilele ușilor deschise: Planificarea periodică a acestor zile va permite oamenilor să viziteze hub-ul educațional, să participe la mini-ateliere și să înțeleagă beneficiile directe ale proiectului.
Colaborarea cu școli și liderii comunităților: Informarea școlilor și a comunităților cu privire la hub, încurajând astfel participarea tinerilor.
Premize pentru funcționarea hub-ului | componente de buget
Desfășurarea atelierelor
Odată ce spațiul educațional (hub-ul) devine funcțional, iar resursele necesare sunt instalate, poate începe livrarea atelierelor către adolescenți.
Programul atelierelor va fi stabilit și publicat din timp, pentru a permite tinerilor să se organizeze și să participe activ.
Gestionarea utilizatorilor și a nevoilor acestora
Un coordonator de proiect va fi responsabil pentru gestionarea zilnică a hub-ului, asigurându-se că atelierele sunt bine organizate și că resursele sunt eficient utilizate.
Un sistem de monitorizare a progresului învățării va fi funcțional.
Un sistem de feedback va fi utilizat pentru a aduna impresiile participanților și sugestiile de îmbunătățire, astfel încât proiectul să rămână relevant, atractiv și să ofere transfer la realitatea tinerilor.
Suport tehnic și mentenanța echipamentelor
O echipă tehnică va fi responsabilă cu întreținerea echipamentelor și infrastructurii. Aceasta va asigura mentenanță periodică și actualizări ale tehnologiei utilizate în cadrul hub-ului.
Un buget anual va fi alocat pentru administrarea instanțelor IT, cu scopul de a asigura funcționarea optimă a acestora.
Costuri cu materiale și echipamente tehnice
Calculatoare și licențe software: Calculatoare, laptopuri, tablete și software-uri necesare pentru atelierele IT, axate pe programare și scriere de cod, cu AI.
Mobilier: Mese, scaune, tablouri interactive, dulapuri pentru depozitarea materialelor didactice.
Accesorii pentru ateliere: Materiale didactice, foi, markere, tablă albă și videoproiector sau tablă inteligentă.
Costuri cu locația și amenajările necesare livrării
Preluarea sau închirierea spațiului ce va fi utilizat pentru hub-ul educațional.
Utilități: Electricitate, apă, încălzire, internet de mare viteză, acces facil la toaletă.
Renovări și amenajări: Eventuale lucrări necesare adaptării spațiului la nevoile proiectului, dacă este cazul, cum ar fi zugrăvirea pereților, instalarea de echipamente IT, adaptarea spațiului pentru a asigura acces tinerilor cu dizabilități.
Costuri operaționale pentru implementarea proiectului
Onorarii pentru echipa de proiect: Manager de proiect, tehnician IT, personal de curățenie, securitate.
Onorarii pentru formatori, traineri și facilitatori: Costuri necesare livrării atelierelor.
Asigurări: Asigurarea locației, asigurarea echipamentelor și a personalului.
Costuri de comunicare și promovare
Flyere și afișe: Design și tipărire de materiale promoționale pentru a informa și atrage comunitatea.
Materiale digitale: Crearea de conținut digital pentru site-ul web și canalele de social media.
Costuri pentru voluntari și ambasadori, în evenimente fizice
Masă: Asigurarea diurnei în timpul evenimentelor sau atelierelor lungi.
Alte cheltuieli necesare
Evenimente de lansare și zilele ușilor deschise: Costuri cu organizarea evenimentelor speciale, inclusiv catering, închirierea de echipamente și producția de materiale informative.
În edițiile anterioare, în cele 4 hub-uri care au funcționat în Centrele Universitare din Brașov, București, Cluj-Napoca și Iași, au participat peste 1.000 de adolescenți.
Timp de 2 ani, 20 studenți au practicat rolul de edu-prenor. În principal, ei și-au exersat abilitățile umane, și-au dezvoltat abilități practice, precum și competențe tehnice de înaltă calificare, învățând programe și scriere de cod de la mentori implicați.
Legătura cu inițiativele/contribuțiile existente
Finanțarea solicitată completează un parteneriat existent de investiții în comunitate.
PepinTEEN Hub Brașov > Proiect CommuniTEEN, cu finanțare Erasmus+
PepinTEEN Hub Iași > Proiect ACTeen, cu finanțare Amazon
PepinTEEN Hub Iași > Activitate anuală, cu finanțare ING Tech